+

Behoefte aan een merkmake-over voor uw veranderend publiek?

+

Op zoek naar nieuwe ideeën voor versterking van creatieve inhoud?

+

Betoverende naam en logo die uw merk weerspiegelen?”

+

Vraag rond Communication planning & project management?

Skeyes

20 jaar Belgocontrol gevierd met een betoverende rebranding naar Skeyes – ‘Nice to guide you’!

Belgocontrol stond voor een buitengewone uitdaging: een vernieuwd imago om zich te verbinden met alle betrokken partijen en voorbereid te zijn op de toekomst. Met de duidelijke aanpak van Comith, het full-service communicatiebureau, werd de essentie van Belgocontrol herleid tot de nieuwe naam ‘Skeyes’. Het krachtige logo en de verfrissende huisstijl weerspiegelen niet alleen het luchtruim en de luchtverkeersleiders, maar ook de focus op mensen en ontmoetingen.

De rebranding was een participatieve reis voor het hele bedrijf, waarin iedereen werd betrokken bij het creëren van het nieuwe merk. Het resultaat was verbluffend – Skeyes is nu een betere weerspiegeling van de medewerkers, het bedrijf en de service die ze bieden. Flexibel en toekomstgericht, maar altijd trouw aan hun kernwaarden.

Vandaag viert Skeyes niet alleen meer dan twintig jaar succes, maar ook een nieuw tijdperk van inspiratie en innovatie. ‘Nice to guide you’ – een merk dat resoneert met hun publiek en hen naar een stralende toekomst in de luchtvaartindustrie begeleidt.”

“Als communicatiebureau zijn we trots op het samenbrengen van Skeyes’ DNA en visie in hun frisse nieuwe logo.”


Meer cases

Intradura

Wie leest er nu graag over afval, horen wij je denken. Kan afval überhaupt wel een sexy en boeiend onderwerp zijn? Ja! Want afval belangt ons allemaal aan. Iedereen zet wekelijks afval op de stoep. Wat we niet kunnen recycleren of voorkomen, gaat de verbrandingsoven in. En dat heeft uiteraard een ferme impact op het milieu.

Inspireren, niet met de vinger wijzen. Daar proberen we alle inwoners van de 19 gemeenten, waar Intradura het afval voor beheert, in mee te krijgen. Hoe? Door het onderwerp te verpakken in een aantrekkelijke ideeënkrant. Met leuke covers, artikels die inspireren i.p.v. met de vinger wijzen en veel ruimte voor beelden. We leggen ook in eenvoudige taal uit waarom bepaalde afvalregels noodzakelijk zijn en waar ze uiteindelijk toe moeten leiden: een omgeving met minder afval, die gezonder is om in te wonen, en waarin zoveel mogelijk grondstoffen worden hergebruikt i.p.v. onze planeet helemaal uit te putten.

De Intradura-krant wordt uitgebracht in 19 versies, gepersonaliseerd per gemeente. Zo willen we de inhoud nog specifieker richten naar elke inwoner, zodat die zich echt aangesproken voelt door de boodschap van Intradura.

Comith schrijft artikels in nauwe samenwerking met de Dienst Afvalpreventie, denkt mee na over leuke invalshoeken om inwoners enthousiast te maken, zorgt voor een aantrekkelijke lay-out en via zusterbedrijf Daddy Kate voor drukwerk en handling. Voor de faciliteitengemeenten voorzien we bovendien ook een Franstalige versie.

Naast de ID-krant ondersteunen we Intradura ook met de inhoud en opmaak van hun jaarboek en met ander campagnemateriaal.


EF-Academy

EF-Academy is een bijzonder opleidingscentrum voor jonge voetballers van U8 tot U18 en ambitieuze trainers. Wat EF-Academy uniek maakt, is de inspirerende methodologie en filosofie van Emilio Ferrera, een voetbalicoon met een passie voor talentontwikkeling.

Comith heeft enkele brainstormsessies met Emilio Ferrera georganiseerd om zijn visie en strategie te begrijpen. Deze samenwerking heeft de basis gelegd voor de uitbouw van EF-Academy.

Van naam tot logo, elk aspect is doordrenkt met expertise en volgt zijn passie voor voetbal en talentontwikkeling. De naam straalt efficiëntie en effectiviteit uit.

Daarnaast heeft Comith een gebruiksvriendelijke en aantrekkelijke website gecreëerd, hun sociale mediakanalen opgezet, zorgen we voor actiefotografie en sterke copy waarin alle unieke aspecten van EF-Academy tot uiting komen.

Dankzij de samenwerking met Comith heeft EF-Academy zich ontwikkeld tot een uniek opleidingscentrum voor voetballers en trainers. De visie en methodologie van Emilio Ferrera hebben geresulteerd in een inspirerende plek waar talentontwikkeling centraal staat.

EF-Academy – EF-Academy

“Comith, une collaboration inspirante. Leur créativité et vision ont transformé EF-Academy en une plateforme unique pour le développement des talents. Ensemble, nous façonnons un avenir où les jeunes footballeurs et entraîneurs brillent sur le terrain.” – Emilio Ferrera


Protect

Als verzekeraar gespecialiseerd in de beroepsaansprakelijkheid van architecten en ingenieurs heeft Protect heel wat aan het hoofd. Ze willen zich kunnen focussen op datgene waar ze écht goed in zijn: 6.500 architecten en andere bouwprofessionals beschermen, ondersteunen, adviseren en ontzorgen. Ze zetten alsmaar meer in op klantbeleving. Enerzijds met interessante verzekeringsoplossingen op maat, anderzijds met een handige online administratietool. Uiteraard altijd met 100% persoonlijke service. Gestroomlijnde communicatielijnen en -processen kunnen daarbij niet ontbreken. Het leek Protect dan ook een goed idee om hun dagelijkse communicatie uit te besteden. Een slimme zet. Comith vult vandaag het Protect-team aan met enkele creatieve experten.

Indien nodig neemt Comith het communicatieverhaal volledig uit handen. Tijdelijk, of zoals bij Protect op langere termijn. Aan de hand van een vooraf opgesteld en tailormade communicatieplan nemen we onder andere de nieuwsbrieven voor onze rekening. Vanaf de eerste letter tot en met de opmaak, de vertaling en de klik op de button om te verzenden.

Comith biedt een brede waaier aan diensten om met glasheldere communicatie bedrijven zoals Protect sterker te maken.

Noem ons gerust een totaalontzorger. In het geval van Protect staan we in voor de opvolging van bulletins, net als voor jaarrapporten, direct mailings, webinars, rapporteringen, sociale media, … tot zelfs de organisatie van zitdagen en events.

“Je kan niet overal goed in zijn, daarom outsource je best de zaken waarin je geen expert bent. Communicatie is daar zo eentje van”

+

Kan ik een nieuw merk of rebranding krijgen om aantrekkelijk te blijven voor mijn publiek?

+

Heeft u hulp nodig bij het genereren van frisse ideeën voor creatieve content?

+

Zoekt u boeiende content voor social media?

+

Hoe kan ik de juiste technologie en partners kiezen voor productie en printbeheer?

Talent in motion

De missie van Talent in Motion? Tijdelijke tekorten aan talent optimaal invullen met expertise op maat. Daarbij richten ze zich specifiek op de gezondheidssector, met een brede waaier van zorgprofessionals over (hoofd)verpleegkundigen tot managementprofielen.

In 2020 bestonden ze 10 jaar. Een mijlpaal die je als zaakvoerder verplicht om na te denken. Over wie je bent. Of je huisstijl nog bij je bedrijf past, en bij de tijdsgeest. Over waar je als bedrijf naartoe wil… Spek naar de bek van Comith. We stippelden een noodzakelijk, maar uitdagend parcours uit. Vele brainstorms en Mindmappingsessies later leverden we een draaiboek aan met daarin het gewenste DNA van Talent in Motion en hoe ze daar naartoe kunnen werken.

De workshops maakten het Talent in Motion-verhaal helder. Wat we ontdekten? Talent in Motion handelt vanuit waarden. Als een heel familiale organisatie, waarbij het samenhorigheidsgevoel primeert. Vanuit de opgestelde kernwaarden en positionering werd het logo en de huisstijl subtiel gepimpt, en ook de baseline kreeg een make-over: great team, better care. Dezelfde strakke en hedendaagse lijn werd doorgetrokken naar een nieuwe communicatieaanpak die zich richt naar twee specifieke doelgroepen: klanten en zorgprofessionals. Elk met hun eigen wensen, mentaliteit en belangen. We leiden Talent in Motion nu stap voor stap verder doorheen dit strategische proces.

De waardevolle input uit de brainstorms vertalen naar de verschillende communicatiekanalen. Het DNA van een bedrijf inspireert, begeleidt en controleert beslissingen, maakt ze correcter en vooral veel logischer. Met een duidelijke positionering kan Talent in Motion zijn doelgroep(en) beter bereiken mét de juiste boodschap. Het onderscheidende vermogen van Talent in Motion schuilde zonder meer in hun warme, open en menselijke aanpak.

Dit leverde hen een Great Place to Work®-certificering op, net als een erkenning van Best Workplace™. Maar dit unieke karakter werd ook de rode draad doorheen de afgesproken communicatiestrategie – het resultaat van een fijne samenwerking tussen Comith en het bestuur van Talent in Motion.

Brouwerij Huyghe

Kende je Floris al, het fruitbier van Brouwerij Huyghe?

Na een aanwezigheid van 25 jaar in de markt, werd het tijd voor een restyling.

Comith voerde een concurrentie- en stijlanalyse uit en landde bij een nieuw vintage design: strak en trendy zoals het een fris en modern bier past, met hints naar de rijke traditie van de brouwerij.

We ondersteunden Brouwerij Huyghe met een designpakket dat al even uitgebreid is als het palet van Floris-smaken.

“Een fris-en-fruitige restyling”

G4S

Als toonaangevend bedrijf in de bewaking- en beveiligingssector is G4S Secure Solutions één van de grootste werkgevers ter wereld. Voor hun klanten zijn ze constant op zoek naar flexibele bewakingsagenten met een goede talenkennis en de juiste people skills. Al lijkt het niet zo eenvoudig om alle plaatsen in te vullen. Zitten ze strop? Dan komt Comith in actie. Wij gidsen hen in deze moderne tijden doorheen het arsenaal aan online rekruteringskanalen, uiteraard gewapend met een doordachte strategie.

We zoeken uit waar potentiële bewakingsagenten zich bevinden en tonen de vacatures op het juiste moment, met de juiste boodschap. Resultaat? Een maximale responsgraad. We horen je denken: voor werkgerelateerde zaken is er LinkedIn. Klopt. Maar niet helemaal. LinkedIn richt zich voornamelijk op hoger opgeleiden. Niet meteen het profiel dat G4S Secure Solutions op het oog had bij deze online rekruteringscampagnes. Comith ging dan ook op zoek naar de juiste M/V op de plek waar die zijn/haar tijd besteedt: Facebook.

De effecten van een socialmediacampagne zijn perfect meetbaar. Hoeveel sollicitanten heeft de campagne opgeleverd? Hoeveel mensen hebben ze zien voorbijkomen? Hoeveel hebben erop geklikt? Informatie waarmee we onze strategie voortdurend op punt stellen. Op zoek naar een specifiek profiel via sociale media? Kies dan het juiste medium.

“Werven en rekruteren via sociale media is meer dan alleen een vacature online zetten.”


Meer cases

Daikin

Drukwerk van handleidingen van A tot Z geregeld. Daikin kennen we als de fabrikant van systemen voor verwarming, ventilatie en airconditioning. Innovatieve technieken en nieuwe productlanceringen volgen er elkaar in een snel tempo op. Die korte levensduur vraagt om een slimme (digitale) aanpak van hun printproducten.

Duizenden handleidingen in stock hebben: dat is voorgoed passé. Dankzij Comith zet Daikin het drukwerk van hun gebruiksaanwijzingen on demand in. Zo reageren ze flexibel op veranderende omstandigheden, marktsituaties, revisies, … en komen hun budgetten nooit onder ‘druk’ te staan.

Printmanagement zorgt voor een efficiënte workflow en vermijdt de nodige waste van verouderde handleidingen. Een significante budgetbesparing over de hele lijn!

Ook op corporate niveau vertrouwt Daikin op onze expertise. Zo verzorgen we eveneens vertalingen van handleidingen of presentaties voor de afdelingen in België, Turkije, Tsjechië, het Midden-Oosten, Japan, …


Meer cases

+

Waar kan ik een creatief en/of desk top publishing team vinden voor mijn marketingmateriaal?

+

Kunt u mij helpen met boeiende en impactvolle videocontent?

+

Waar kan ik de juiste fotografie-stijl vinden die bij mijn merk past?

+

Kan ik een moderne en gebruiks-vriendelijke website en app krijgen die mijn merkidentiteit weerspiegelen?

PELCKMANS UITGEVERIJ

De Belastinggids is een jaarlijkse uitgave van Pelckmans Uitgevers. Het is een onmisbaar professioneel naslagwerk voor boekhouders en accountants, met duiding bij nieuwe en bestaande fiscale maatregelen. Handige icoontjes wijzen de informatiezoekers de weg en geven bijvoorbeeld aan wat is gewijzigd sinds het voorgaande aanslagjaar. Editie 2021 staat – hoe kan het anders – bol van nieuwe toelichtingen bij de steunmaatregelen door corona. Die icoontjes komen dus bijzonder goed van pas.

Comith ondersteunt Pelckmans Uitgevers met een efficiënte semi-automatische opmaak van deze ruim 800 pagina’s tellende turf. Al jarenlang. Bij de start van iedere nieuwe editie krijgt elk van de redacteurs van Pelckmans de meest recente teksten in RTF-formaat toegestuurd. Daar kunnen ze dan heel makkelijk zelf updates in uitvoeren met een standaard tekstverwerker.

Van zodra ze klaar zijn met hun werk, sturen ze die teksten opnieuw naar ons. Doordat de teksten nog steeds in RTF-formaat zijn opgemaakt, inclusief tabellen en style sheets, kunnen we die direct in InDesign laten inlopen, al moeten we hier en daar nog wel elementen manueel opmaken. Dit semiautomatische proces spaart heel wat tijd en kosten uit, terwijl elk van de betrokken partijen altijd goed het overzicht bewaart.

Stel je voor dat die jaarlijkse updates in pdf zouden moeten gebeuren …
Naast de ‘gewone’ Belastinggids brengt Pelckmans nog een pocketeditie uit, ‘Fiscus op zak’

Transitiehuis

Het Transitiehuis is een plek in Mechelen waar 15 veroordeelden de regie van hun leven opnieuw in eigen handen nemen en samen werken aan hun re-integratie in de samenleving. Ze worden daarin begeleid door kracht- en leefcoaches.

Vandaag zoekt de organisatie bijkomende leefcoaches om die begeleiding de klok rond te verzekeren. Uit ervaring met eerdere aanwervingscampagnes weet Comith dat sociale mediakanalen – en vooral Facebook – goede resultaten opleveren. Prima, vond Het Transitiehuis. Want ze wilden de jobadvertentie in een leuk filmpje verpakken. Zo’n video brengt de positieve vibe van Het Transitiehuis veel beter over. En dat vonden wij dan weer een uitstekend idee, want statistieken geven aan dat video’s het vaakst worden opgepikt.

Het werd een heel productieve samenwerking, met toffe suggesties van beide kanten. Comith stelde enkele scenario’s voor, waar het team van Het Transitiehuis op inhaakte met gevatte aanvullingen.

Bij een verkennend bezoek ter plaatse blikten we de interviews in en maakten we al enkele proefopnames voor de ‘actiescènes’. Zo konden we het scenario verder finetunen… dat de teamleden dan enthousiast inoefenden voor de officiële opname. Topspirit!

We monteerden 3 varianten, elk met een andere focus, inclusief geluid en special effects. De campagne loopt nog tot het einde van de zomer. Laat die sollicitaties maar binnenstromen!

“Video brengt de positieve vibe van Het Transitiehuis veel intenser over naar de doelgroep.”

Bekijk 1 van de video’s


Zucca

Zucca, een sprankelend foodmagazine, heeft Comith ingeschakeld om de fotografie van hun recepten te verzorgen. Het resultaat was een adembenemend magazine dat de harten van culinaire liefhebbers sneller doet kloppen. Wat het magazine zo uniek maakt, is de persoonlijke touch – elke cover wordt gepersonaliseerd met de naam van de lezer.

Comith’s magische fotografie en creatieve aanpak hebben Zucca geholpen om een magazine te creëren dat niet alleen de smaakpapillen prikkelt, maar ook een onvergetelijke ervaring biedt. Elke foto vertelt een verhaal, wekt emoties op en laat de smaken bijna proeven voordat het eerste ingrediënt wordt toegevoegd. De foto’s in Zucca ademen leven en nodigen de lezers uit om de keuken in te duiken en de gerechten zelf te ervaren.

De samenwerking tussen deze twee krachten heeft geresulteerd in een magazine dat niet alleen recepten deelt, maar een complete zintuiglijke ervaring biedt.


Meer cases

Planet Group

Planet Group is een expert in flexible & temporary staffing op drie specifieke domeinen: IT (IT Planet), hr (HR-Planet) en de zorgsector (X-Care in Motion). Die laatste divisie is een samensmelting van de vroegere Planet-afdeling X-Care met sectorgenoot Talent in Motion.

Naar aanleiding van die fusie stelde Comith de styling en content van de drie websites weer helemaal op punt.

Resultaat: meer dynamiek, meer congruentie en dus een sterkere groepsidentiteit.

 

“Drie websites, één sterke groep”

IT Planet

X-Care in Motion

HR Planet

 

+

Kunt u mij helpen e-mailmarketing in te zetten voor betrokkenheid en conversies?

+

Hoe snel ontwerpen maken en publiceren met behoud van merkconsistentie?

+

Hulp bij geïntegreerd print-coördinatiesysteem (incl. POS en promotiemateriaal)?

+

Printing on demand-oplossing voor milieuvriendelijke aanpak zonder voorraadkosten?

SAPience

SAPience.be is de Belgische SAP User Group. Ze bieden SAP-gebruikers een onafhankelijk platform om met elkaar in contact te komen, om ervaringen en kennis uit te wisselen, om te leren van collega’s en om met de feedback van hun community invloed uit te oefenen op SAP.

Om hun bereik te maximaliseren en effectieve communicatie te behouden, realiseerde SAPience.be zich dat optimalisatie van hun e-mailmarketingstrategie noodzakelijk was.
Comith werkte samen met SAPience.be aan een verbeterde e-mailmarketingstrategie, waarbij de focus lag op strategieverfijning, publiekssegmentatie, creatie van boeiende content, visueel ontwerp, testen en optimalisatie en uitgebreide gegevensanalyse voor voortdurende verbetering.

Deze samenwerking resulteerde in een hogere betrokkenheid van de doelgroep dankzij gepersonaliseerde content, betere communicatie met leden over evenementen en updates, en positieve prestatie-indicatoren zoals hogere open- en doorklikratio’s die de waarde van de communicatie bevestigen.

Coca-Cola

Coca-Cola European Partners is ‘s werelds grootste onafhankelijke bottelaar van het iconische Coca-Cola uiteraard, maar ook van Fanta, Sprite, Nalu, nieuwkomers zoals Finley en Fuze Tea, Chaudfontaine en nieuwe merken zoals een plantaardig merk Adez, het biologisch merk Honest Tea… Een bruisend team van salesverantwoordelijken trekt er elke dag op uit om horecazaken, eventorganisatoren of de food-to-go markt te overtuigen om Coca-Cola & co. op het menu te zetten.

Om hen helemaal over de streep te trekken, bieden ze hen aan die menukaart zelf te ontwerpen én te laten drukken. De salesverantwoordelijken gaan uiteraard niet zelf aan de slag met opmaakprogramma’s. Comith ontwikkelde hiervoor een gebruiksvriendelijke webapplicatie met meer dan 600 actieve templates voor menukaarten, leaflets, posters, … die telkens toegespitst zijn op een specifiek horecamodel.

Coca-Cola wilde de juiste content, op de juiste plaats en op het juiste moment. Comith zorgde voor het juiste antwoord op die vraag, en dat al meer dan tien jaar. Dat een klant als Coca-Cola ons al jarenlang beloont met hun vertrouwen, is voor ons het grootste compliment. Wij zorgen voor de webapplicatie, de templates, maar ook voor de feilloze en kostenefficiënte opvolging éénmaal de goed voor druk is gegeven. Binnen de vier werkdagen is een menukaart, leaflet, folder, tafelstaander, poster, … , in de juiste oplage gedrukt én geleverd op het afgesproken adres.

“Coca-Cola bestelt à la carte. Wij ontwikkelden de webapplicatie waarin de Coca-Cola medewerkers zelf voor de opmaak zorgen. Eens de menukaarten klaar staan voor productie komen wij opnieuw in actie voor het drukwerk en de logistieke afhandeling.”

Agilitas

Snelheid en kwaliteit, elke dag weer. Zo profileert HR-dienstverlener Agilitas Group zich op de markt. Een manier van werken die ze graag doortrekken tot in het drukwerk voor hun merken Agilitas, Amplo en Ascento.

We kwamen met een 3-in-1-oplossing op de proppen. Comith ontwikkelde zowel een website oftewel een platform dat informeert over de brand guidelines, als een webportaal dat de volledige informatie- en communicatietoestroom bijhoudt en vergemakkelijkt. De applicatie is gevuld met tal van templates waarmee de Agilitas-medewerkers zelf aan de slag kunnen om brochures, flyers, affiches, businesskaartjes, … te creëren. Bovendien kunnen ze in deze webshop hun winkelwagentje vullen met het gewenste aantal exemplaren van de opgemaakte documenten of ander marketingmateriaal.

Klanten hebben graag zelf de touwtjes in handen. Met een op maat gemaakt webportaal als dit bevindt alle communicatie en informatie zich op één plek. Grafische vormgeving, copy, digital, … of productie: een duidelijke workflow geeft aan welke taken zij voor hun rekening nemen en wanneer wij het opnieuw van hen overnemen.

Komt er een order binnen via het webportaal? Dan wordt deze automatisch verwerkt in het systeem en wordt de orderafhandeling aangestuurd. Comith weet perfect wanneer wat moet gedrukt worden. Ook de voorraad van het promotiemateriaal wordt bij Comith gestockeerd en op vraag toegestuurd.

“In zee gaan met elkaar doe je niet zomaar. Agilitas en Comith willen allebei hetzelfde: ervoor gaan met z’n allen en voor de volle 100%. Snelheid en kwaliteit gaan daarbij hand in hand.”

 


Meer cases

Avanos

Halyard Health, Inc., een internationale producent van medische hulpmiddelen, besliste in 2018 om een deel van zijn productportfolio af te stoten en zich volledig te focussen op baanbrekende oplossingen voor patiëntenherstel. De naam van het bedrijf wijzigde in Avanos Medical, Inc.

Door die rebranding wou Avanos zo snel mogelijk alle bestaande Halyardfolders en -flyers vernieuwen, in twee fases: een reskinning- en een redesignfase. De eerste fase (reskinning) is eind april 2019 afgerond. In enkele maanden tijd paste Comith kleuren, lettertypes en uiteraard het logo aan van honderden communicatiedragers in vier talen – soms met vijf designers tegelijk.

De brand guidelines werden aangeleverd vanuit de Avanos-hoofdzetel in de Verenigde Staten. Comith scherpte die guidelines verder aan tijdens de reskinningfase, om volledige conformiteit te garanderen. Intussen hebben we ook het ‘print on demand’-platform op punt gesteld, waarlangs Avanos-vestigingen in heel Europa communicatiemateriaal kunnen bestellen. We printen hier op afroep of leveren uit stock. Dat laatste is het geval voor speciale formaten en voor gadgets. We stellen ook materiaal digitaal ter beschikking op de brand portal om te downloaden, waarmee we rationeel papiergebruik aanmoedigen.

Dit uitdagende project leverde Avanos enkele voordelen op. Al na enkele maanden beschikten al hun vertegenwoordigers over volledig rebranded communicatiemateriaal. Avanos hoeft zelf geen tijd te stoppen in bevoorrading van hun Europese vestigingen, maar is wel zeker dat ze tijdig de nodige merchandising ontvangen. Die merchandising is gegarandeerd opgemaakt in dezelfde uniforme stijl in heel Europa. Zoals het hoort voor een sterk merk met de ambitie om de beste te zijn in hun marktsegment.


Meer cases

+

Efficiënt voorraadbeheer en tijdige levering van POS-materiaal?

+

Op zoek naar één oplossing voor media planning en inkoop om uw doelgroep effectief te bereiken?

+

Hoe kunt u helpen bij het creëren van een boeiende campagne?

Agilitas

Snelheid en kwaliteit, elke dag weer. Zo profileert HR-dienstverlener Agilitas Group zich op de markt. Een manier van werken die ze graag doortrekken tot in het drukwerk voor hun merken Agilitas, Amplo en Ascento.

We kwamen met een 3-in-1-oplossing op de proppen. Comith ontwikkelde zowel een website oftewel een platform dat informeert over de brand guidelines, als een webportaal dat de volledige informatie- en communicatietoestroom bij houdt en vergemakkelijkt.

De applicatie is gevuld met tal van templates waarmee de Agilitas-medewerkers zelf aan de slag kunnen om brochures, flyers, affiches, businesskaartjes, … te creëren. Bovendien kunnen ze in deze webshop hun winkelwagentje vullen met het gewenste aantal exemplaren van de opgemaakte documenten of ander marketingmateriaal.

Klanten hebben graag zelf de touwtjes in handen. Met een op maat gemaakt webportaal als dit bevindt alle communicatie en informatie zich op één plek. Grafische vormgeving, copy, digital, … of productie: een duidelijke workflow geeft aan welke taken zij voor hun rekening nemen en wanneer wij het opnieuw van hen overnemen.

Komt er een order binnen via het webportaal? Dan wordt deze automatisch verwerkt in het systeem en wordt de orderafhandeling aangestuurd. Comith weet perfect wanneer wat moet gedrukt worden. Ook de voorraad van het promotiemateriaal wordt bij Comith gestockeerd en op vraag toegestuurd.

 

 

Brussel Mobiliteit

De Leopold II-tunnel een hele zomer volledig afsluiten voor renovatiewerken (en dat drie jaar lang), dat doe je niet zomaar: daar heb je een strak communicatieplan voor nodig en een straf participatietraject dat het draagvlak voor de werken vergroot. That’s where Comith comes in. Na een grondige strategische analyse, kwamen we samen met Brussel Mobiliteit tot een omnichannel-plan. Gaat het bij multichannel en crosschannel vooral om het gebruik van de kanalen, dan draait het bij omnichannel voornamelijk om de beleving. De berichten over de werken bereikten de weggebruikers en omwonenden op verschillende tijdstippen en via verschillende online en offline dragers: sociale media, internet, flyers, een radiospot, advertenties… Comith zorgde ervoor dat dit, ongeacht het kanaal, een vloeiende ervaring werd. Dit betekent dat de look & feel, content en beleving altijd en overal dezelfde waren.

Om de omnichannel-ervaring compleet te maken deed Comith onderzoek naar welke platforms, kanalen en devices de weggebruikers en omwonenden dagelijks gebruiken. Comith begeleide het hele mediaplanningsproces: van mediabriefing, het selecteren van de dragers, het opstellen van en media-en planningsschema, de budgetverdeling tot de media-inkoop.

Onze ervaren communicatieadviseurs brachten de noden van de weggebruikers en omwonenden in kaart. Samen met de creatieve studio werkten ze passende middelen uit om helder te kunnen communiceren. Met succes!

“De kracht van communicatie ligt in de herhaling.”


Soudal

Iedereen kent Soudal van hun montagelijm in tubes. Heel degelijk en handig, maar eens je zo’n tube opensnijdt, is de inhoud nog maar beperkt houdbaar. Minder geschikt dus voor kleine klusjes. Dus werkte Soudal aan een nieuw product, dat perfect in hun Fix ALL® logica past: Fix ALL® Montagetape. Gewoon een stukje afknippen, plakken en klaar. Zo eenvoudig dat iedereen het kan, ook zonder kluservaring. Ideaal om te lanceren naar een breed doelpubliek, jong, oud, man en vrouw, meer en minder ervaren.

Maar zo’n nieuw product marketen is al een hele klus op zich. Dus riep Soudal de hulp van Comith in. We startten met een conceptvisual die meteen duidelijk maakt voor wat en wie de tape geschikt is. Daarna ontwikkelden we een verpakking die uniek is in zijn soort: we plaatsten de blister niet op de voorkant, maar op de achterkant. Zo konden we de alleszeggende visual, de killer application van de tape, vooraan zetten, samen met noodzakelijke info-icoontjes. Bovendien valt de verpakking zo extra op in het schap. We begeleidden Soudal ook in hun communicatiestrategie én de concrete uitwerking van de campagne: wobbler, display en affiche voor in het winkelpunt en campagnemateriaal voor de sociale media, waaronder een leuk stop-motionfilmpje.

Soudal werd ontzorgd van a tot z. En het bedrijf kon helemaal zelf beslissen waar die ‘z’ ligt. Van zodra het campagnemateriaal klaar was voor de Belgische markt, nam de interne studio van Soudal het design over om de lancering van deze toptape uit te rollen in 18 andere landen. Toch nog een beetje doe-het-zelf dus.

“Van concept over fotoshoot en design tot communicatiestrategie: we fixen het allemaal.”

Nog een andere vraag?