Terug

Leonardo College

Het Leonardo College had een verhaal te vertellen. Eentje over hun drijfveren, hun idealen, hun ambities, over diversiteit en hoe ze elke dag weer het verschil willen maken. Wij luisterden. Heel graag zelfs. Al enkele jaren broedde IKSO Denderleeuw op een nieuw project om traditie en innovatie te verbinden. Ze wilden de identiteit van de school sterker maken.

Tijdens de door Comith keurig voorbereide brainsstormsessies dachten zowel het personeel als de leerlingen na over een nieuwe invulling, een nieuw verhaal. En dat verhaal klopte. Helemaal. Wij zorgden voor het plaatje, oftewel het logo en de nieuwe huisstijl. Om de banden met het IKSO-verleden niet helemaal door te knippen, voegden we een baseline toe waarbij de eerste letters verwijzen naar de oude naam: Innovatief Katholiek Secundair Onderwijs.

Een sterk verhaal ondersteun je met een herkenbare huisstijl. Die huisstijl wordt nu stap voor stap uitgerold op de verschillende dragers, van enveloppen tot een T-shirt om te dragen tijdens de lessen LO. GEVLEUGELDE WOORDEN. Zie je de vleugels in het nieuwe logo? Die staan voor de leerkrachten die jongeren onder hun vleugels nemen. Maar ook voor de leerlingen zelf die jaar na jaar groeien en krachtige vleugels ontwikkelen om dan uiteindelijk de toekomst tegemoet te vliegen.

Comith luisterde en wist genoeg om een logo en huisstijl te ontwikkelen passend bij hun visie en nieuwe positionering op de markt. “