Terug

Liberale Mutualiteit

In juli 2019 lanceerde de Liberale Mutualiteit of LM een nieuw product: Hospitaal-Plus Continuïteit. Dit is een wachtpolis die ervoor zorgt dat je verzekerd blijft als je van werk verandert of met pensioen gaat. Zonder een nieuwe medische vragenlijst in te vullen. Zonder leeftijdstoeslagen.

Niets dan voordelen dus. Al is een goed product nog geen waarborg voor succes. Om te slagen moesten we de juiste strategie bepalen om Hospitaal-Plus Continuïteit in de markt te zetten. We gingen op zoek naar de USPs (Unique Selling Propositions): welke zijn de unieke en onderscheidende kenmerken van Hospitaal-Plus Continuïteit?

Om deze daarna met een sprekend beeld én op de juiste toon te vertalen naar de verschillende doelgroepen. En dus werd Carlo, de duidelijk onbezorgde trapezeartiest, in het leven geroepen. Een heel duidelijke metafoor voor wat we in het leven op alle vlakken doen: het vertrouwde loslaten en grijpen naar iets anders dat onze richting komt uitgeslingerd.

Toegepast op Hospitaal-Plus Continuïteit betekent dit dat welke trapeze we ook loslaten om naar de volgende te grijpen… er altijd een vangnet (lees: wachtpolis) is waar je op kan rekenen. Vandaar dus ook de campagneslogan: “Wie zich geen zorgen maakt, geniet meer van ’t leven”.

De hele campagne was één groot, doorlopend geheel. Carlo maakte zijn opwachting in een promotiefilmpje en e-mailings, op billboards, native advertising, flyers, digitale informatieschermen, sociale media, …

Om het juiste doelpubliek, zowel de jonge jobhopper als de m/v die al eens aan zijn of haar pensioen denkt, aan te trekken én te overtuigen, zetten we in op verschillende communicatiekanalen en heel gerichte boodschappen, met steeds dezelfde beleving.

“Verschillende online en offline kanalen brachten keer op keer dezelfde boodschap”