Hamburger icon
logo Comith
Contact
Terug

Wervingscampagne met Tinder-allures

talent.brussels is dé toegangspoort tot openbare tewerkstelling in de hoofdstad. De nog jonge overheidsdienst wou tegelijkertijd de Brusselse overheid promoten als een aantrekkelijke werkgever én vijf knelpuntvacatures invullen… Ambitieus? Zeker. Realistisch? Wel als je het slim aanpakt. Comith werkte een mediacampagne uit in twee waves, gebaseerd op een catchy concept met een hoog Tindergehalte. Zo slaagden we erin om mensen aan een job in Brussel te koppelen… en dat mag je vrij letterlijk nemen. In de eerste wave focusten we vooral op naamsbekendheid via vier verschillende online- en offline platformen (Mediahuis, Jobat, Bruzz en sociale media + SEA.). Heel goede Google Searchresultaten en een hoog conversatieratio van bijna 15% via Facebook advertising springen in het oog. Wave 2 had als doel om enkele knelpuntvacatures in te vullen. Met de learnings uit de analyse van wave 1 en een aangepaste strategie scoorde talent.brussels opnieuw enkele opmerkelijke successen. Zo was de click through rate van onze ads op de Bruzz-site dubbel zo hoog als de benchmark. Maar de hamvraag is natuurlijk: resulteerde dat ook in sollicitaties? Reken maar! Voor de eerste twee vacatures liepen alleen al via Jobat 60 cv’s binnen. Via online advertising kwamen daar nog enkele tientallen bij. Niet slecht voor een knelpuntberoep.