SOUDAL

Iedereen kent Soudal van hun montagelijm in tubes. Heel degelijk en handig, maar eens je zo’n tube opensnijdt, is de inhoud nog maar beperkt houdbaar. Minder geschikt dus voor kleine klusjes. Dus werkte Soudal aan een nieuw product, dat perfect in hun Fix ALL® logica past: Fix ALL® Montagetape. Gewoon een stukje afknippen, plakken en klaar. Zo eenvoudig dat iedereen het kan, ook zonder kluservaring. Ideaal om te lanceren naar een breed doelpubliek, jong, oud, man en vrouw, meer en minder ervaren.

Maar zo’n nieuw product marketen is al een hele klus op zich. Dus riep Soudal de hulp van Comith in. We startten met een conceptvisual die meteen duidelijk maakt voor wat en wie de tape geschikt is. Daarna ontwikkelden we een verpakking die uniek is in zijn soort: we plaatsten de blister niet op de voorkant, maar op de achterkant. Zo konden we de alleszeggende visual, de killer application van de tape, vooraan zetten, samen met noodzakelijke info-icoontjes. Bovendien valt de verpakking zo extra op in het schap.

We begeleidden Soudal ook in hun communicatiestrategie én de concrete uitwerking van de campagne: wobbler, display en affiche voor in het winkelpunt, en campagnemateriaal voor de sociale media, waaronder een leuk stop-motionfilmpje.

Soudal werd ontzorgd van A tot Z. En het bedrijf kon helemaal zelf beslissen waar die ‘z’ ligt. Van zodra het campagnemateriaal klaar was voor de Belgische markt, nam de interne studio van Soudal het design over om de lancering van deze toptape uit te rollen in 18 andere landen. Toch nog een beetje doe-het-zelf dus.

“Van concept over fotoshoot en design tot communicatiestrategie: we fixen het allemaal.”