KEIZERSBERG

Maar dan heb je niet alleen een recept nodig, maar ook een naam en etiket. Bierexpert Krishan Maudgal voerde een analyse uit naar het DNA van de abdijgemeenschap. Studenten komen graag naar deze plek van verstilling. Ze zoeken er naar duurzame verbinding, met zichzelf en met anderen. Vooral de binnentuin, waar de vier abdijvleugels op uitgeven, blijkt een dynamische ontmoetingsplaats voor kruisbestuiving tussen het wereldse en het contemplatieve. Een magneet voor verrassing en ontdekking.

Toepasselijke naam

Op basis van deze inspirerende analyse, bedacht Comith eerst een naam – Konnektus – een ‘verlatijnsing’ van connect us die de verbindingsgedachte centraal stelt. Vervolgens creëerden we een logo, met een stille hint naar de binnentuin in de letter ‘O’.

In de drie etiketten lieten we de ronde bogen van de talrijke glasramen naar voor komen, en drie manieren van verbinding: fysiek met de handen, in gedachten en met het hart. Een kelkglas met het kenmerkende kruis van de binnentuin in de voet, maakt het pakket compleet.

Om de verkoop te optimaliseren ontwikkelden we nog een degustatiebox, bestaande uit 6 flesjes en 2 glazen. Ook hier maakten we dankbaar gebruik van de ronde bogen, waarmee we potentiële kopers een dorstige blik op de inhoud gunnen.

“Konnektus vertelt een verhaal over verbinding. Met jezelf en met anderen.”