AVANOS

Halyard Health, Inc., een internationale producent van medische hulpmiddelen, besliste in 2018 om een deel van zijn productportfolio af te stoten en zich volledig te focussen op baanbrekende oplossingen voor patiëntenherstel. De naam van het bedrijf wijzigde in Avanos Medical, Inc.

Door die rebranding wou Avanos zo snel mogelijk alle bestaande Halyardfolders en -flyers vernieuwen, in twee fases: een reskinning- en een redesignfase. De eerste fase (reskinning) is eind april 2019 afgerond. In enkele maanden tijd paste Comith kleuren, lettertypes en uiteraard het logo aan van honderden communicatiedragers in vier talen – soms met vijf designers tegelijk.

De brand guidelines werden aangeleverd vanuit de Avanos-hoofdzetel in de Verenigde Staten. Comith scherpte die guidelines verder aan tijdens de reskinningfase, om volledige conformiteit te garanderen. Intussen hebben we ook het ‘print on demand’-platform op punt gesteld, waarlangs Avanos-vestigingen in heel Europa communicatiemateriaal kunnen bestellen. We printen hier op afroep of leveren uit stock. Dat laatste is het geval voor speciale formaten en voor gadgets. We stellen ook materiaal digitaal ter beschikking op de brand portal om te downloaden, waarmee we rationeel papiergebruik aanmoedigen.

Dit uitdagende project leverde Avanos op drie vlakken voordeel op. Al na enkele maanden beschikten al hun vertegenwoordigers over volledig rebranded communicatiemateriaal. Avanos hoeft zelf geen tijd te stoppen in bevoorrading van hun Europese vestigingen, maar is wel zeker dat ze tijdig de nodige merchandising ontvangen. Die merchandising is gegarandeerd opgemaakt in dezelfde uniforme stijl in heel Europa. Zoals het hoort voor een sterk merk met de ambitie om de beste te zijn in hun marktsegment.