🎗️ Gele lintjes, groter doel
Elk dag worden gemiddeld 125 mensen getroffen door kanker. En ook bedrijven merken dat. Werknemers worden ziek of kennen iemand uit hun intieme kring die vecht tegen de ziekte. Daarom was Kom op tegen Kanker op zoek naar een manier om ondernemingen te overtuigen hun steun te betuigen. De non-profitorganisatie had nood aan een effectieve benadering waardoor bedrijven gele lintjes kostendekkend zouden aankopen om hun medeleven te uiten. En zo kwam Comith met de oplossing:
We maakten een POD-platform waar bedrijven de gele lintjes konden bestellen. Voor die website schreven we de copy en filmden we een video waarin het bedrijf Arvesta verklaarde dat het zich schaart achter Kom op tegen Kanker. De video verscheen op de social media-kanalen van Kom op tegen Kanker met een duidelijk doel: steun de actie, surf naar de “Dag tegen Kanker”-pagina en bestel kostendekkend de gele lintjes. Bedrijven konden ook posters aanvragen met of zonder bedrijfslogo. Als extraatje kreeg je er een bedankingskaartje bij met info over hoe je de campagne op 17 oktober 2024 kon promoten.
De actie is intussen afgelopen en de reacties van Kom op tegen Kanker waren lovend. Er werden maar liefst 27.100 gele lintjes verspreid naar meer dan 150 bedrijven in Vlaanderen.
Kanker draag je niet alleen. Dat toonden we massaal op 17 oktober 2024, de 25e Dag tegen Kanker.