📱 Slimme transitie van POS naar digitaal
Al vele jaren biedt Coca-Cola POS-materiaal aan. Shops die het gamma van Coca-Cola verdelen, kunnen bijvoorbeeld menukaarten laten maken. Maar de coronacrisis zorgde voor een shift van off- naar online en plots moest dat materiaal ook digitaal beschikbaar zijn. Een langetermijnoplossing was dus een must.
We breidden het bestaande printing-on-demandplatform uit met een online luik. Wie zijn menukaart nu door Coca-Cola laat maken, zal die ook als digitale versie ontvangen. Wij structureren alle informatie en aanvragen en sturen die naar Coca-Cola. Daarna kunnen hun interne designers aan de slag met meer dan 1.000 beschikbare templates. Tot slot kiest de handelaar hoe hij het online menu offline vertaalt: een eigen website, stickers met QR-codes, gedrukte menukaarten, posters, enzovoort.
Het vernieuwde POD-platform verscheen begin januari 2024. Na drie maanden stond de teller op meer dan 1.200 bestellingen van POS-materiaal voor productie, en op meer dan 200 websites. En de verkoop van Coca-Cola? Die stijgt met een veelvoud.