
Leer je klant kennen vooraleer je hem benadert
De klant van 2025 is een echt luxebeestje geworden. Ziet hij niet de content die naadloos aansluit bij zijn interesses, dan mag je vergeten dat hij die zal verwerken. Hij wil aanvoelen dat je hem begrijpt en proactief inspeelt op zijn behoeftes. En dat gaat verder dan hem simpelweg aanspreken met zijn voornaam in een mail.
Het begint dus bij de klant zelf: hoe gedraagt hij zich en welke voorkeuren heeft hij? Eens je dat weet, is het uiterst belangrijk die te integreren in je marketingcampagne. En je kan zelfs nog een stapje verder gaan. Machine learning en AI bieden de kans om op grote schaal relevante content te leveren die volledig is afgestemd op de individuele klant. Denk maar aan prijzen die zich aanpassen aan het online gedrag van gebruikers.
Tot slot hangt dat samen met nog een trend, namelijk de verschuiving van paid naar owned media. Hoe beter je je eigen content afstemt op de behoeftes van je gebruikers, hoe sneller ze ertoe worden aangetrokken. Zo kan je hen dus bereiken zonder veel geld uit te geven aan ads.
Is je interesse nu geprikkeld? Ons team staat voor je klaar om je te begeleiden in het proces.

