DOBISS
Domotica is logica. Dat is de slogan van de Belgische fabrikant Dobiss. Maar die logica verdiende ook een hedendaagse website en rebranding. Onze creatieven bogen zich over concept, baseline en huisstijl, onze developers analyseerden de website. Uit de UX- en SEO-analyse bleek dat een nieuwe webstructuur wonderen z...
Lees meerBrouwerij Huyghe
Het is steeds moeilijker om op te vallen, maar Floris heeft alle kwaliteiten. Huyghe gebruikte witbier als basis, met toevoegingen zoals koriander en sinaasappelzeste, wat een uniek smaakpalet oplevert. Met een breder assortiment dan andere merken en meerdere prijzen, verdiende Floris een restyling. Comith analysee...
Lees meerControverse
Een unieke plek waar harmonieus contrasterende smaken en kwaliteiten samenkomen, verdient een naam en baseline die dat uitstralen. Comith stond mee aan het roer van deze opdracht en heeft met Controverse – Puur Karakterfood de zintuigen van velen woordelijk al weten te prikkelen. Naast de naam hebben we ook de foo...
Lees meerIntradura
Inspireren, niet met de vinger wijzen. Daar proberen we alle inwoners van de 19 gemeenten, waar Intradura het afval voor beheert, in mee te krijgen. Hoe? Door het onderwerp te verpakken in een aantrekkelijke ideeënkrant. Met leuke covers, artikels die inspireren in plaats van met de vinger te wijzen en veel ruimte v...
Lees meerTalent in Motion
Talent in Motion richt zich op het optimaal invullen van tijdelijke talenttekorten in de gezondheidssector, met expertise op maat. Bij het 10-jarige bestaan in 2020 besloot de organisatie haar identiteit en huisstijl tegen het licht te houden. Comith begeleidde dat proces door brainstormsessies en mindmappings, wat ...
Lees meerLiberale Mutualiteit
Liberale Mutualiteit stond voor een volledige digitale sprong met een nieuw IT-systeem. Maar die digitalisering bracht mogelijks ook vragen met zich mee. Hoe zorg je dan dat je al je leden zo goed mogelijk op de hoogte houdt? We bedachten Max, de nieuwe virtuele assistent van Liberale Mutualiteit om op alle vrage...
Lees meerLeonardo College
Het Leonardo College deelde zijn verhaal. Comith luisterde aandachtig en kreeg al snel een goed beeld om een logo en huisstijl te ontwikkelen die perfect aansluiten bij de visie en nieuwe positionering in de markt. Via brainstormsessies werd het volledige plaatje uitgewerkt, met een nieuw logo en een huisstijl die ...
Lees meerMediaMarkt
De Duitse elektronicazaak MediaMarkt denkt aan de gezondheid van de voetbalfan. Wie voor 500 euro elektronica kocht, kreeg een knalrode airfryer cadeau. Alleen wilde het bedrijf die actie ook op een opvallende manier bekend maken in de winkel. Onze designers ontwierpen een display waarin elke winkeluitbater het aan...
Lees meerPietercil Delby’s
Een strategisch beheer van socialemediakanalen kan wonderen doen. Een contentplan met uitgeschreven posts op maandbasis, foodfotoshoots en creatieve betrokkenheid zorgden ervoor dat de likes, volgers en interacties toenamen. Het gevolg was een duidelijke toename in brand awareness.
Lees meerPelckmans uitgeverij
De Belastinggids van 800 pagina’s, een jaarlijkse uitgave van Pelckmans Uitgevers, is een onmisbaar naslagwerk voor boekhouders en accountants, met updates over fiscale maatregelen. Handige icoontjes wijzen op wijzigingen, zoals de vele toelichtingen over de coronasteunmaatregelen in de editie van 2021. Comith onde...
Lees meerFOD Mobiliteit
België is sinds 2009 lid van de raad van de Internationale Maritieme Organisatie. Elke twee jaar worden er verkiezingen gehouden waarbij 175 landen hun stem uitbrengen. Een goed uitgewerkte verkiezingscampagne was dus essentieel. Voor de campagne werd een concept gecreëerd, teksten geschreven, voice-overs ingesprok...
Lees meerBeWeee
Europa wil dat elk land rapporteert hoeveel afgedankte elektrische toestellen het elk jaar inzamelt. In België probeert BeWeee al sinds 2019 om elk bedrijf te motiveren zijn cijfers te delen. We fristen eerst merk, website en database op. Daarna stuurden we een direct mailing met de vraag om het aantal ingezamelde a...
Lees meerskeyes
Belgocontrol stond voor een buitengewone uitdaging: een vernieuwd imago om zich te verbinden met alle betrokken partijen en om voorbereid te zijn op de toekomst. Met de duidelijke aanpak van Comith, het full-service communicatiebureau, werd de essentie van Belgocontrol herleid tot de nieuwe naam ‘Skeyes’. Het kracht...
Lees meerAgilitas Group
Snelheid en kwaliteit staan centraal bij HR-dienstverlener Agilitas Group, en die aanpak wil de organisatie doortrekken in het drukwerk van Agilitas, Amplo en Ascento. Comith kwam op de proppen met een 2-in-1-oplossing: online brand guidelines en een website met templates en marketingcommunicatiemateriaal. Hoe het w...
Lees meerSoudal
Iedereen kent Soudal van zijn montagelijm in tubes, maar voor kleine klusjes is een tube vaak niet handig. Daarom ontwikkelde Soudal de Fix ALL® Montagetape: eenvoudig afknippen, plakken, en klaar. Ideaal voor iedereen, ongeacht ervaring. Voor de marketing riep Soudal de hulp van Comith in. We creëerden een opval...
Lees meerZucca
Zucca, een sprankelend foodmagazine, heeft Comith ingeschakeld om de fotografie van zijn recepten te verzorgen. Het resultaat was een adembenemend magazine dat de harten van culinaire liefhebbers sneller doet kloppen. Wat het magazine zo uniek maakt, is de persoonlijke touch: elke cover wordt gepersonaliseerd met de...
Lees meerTransitiehuis
Het Transitiehuis in Mechelen biedt 15 veroordeelden de kans om hun leven opnieuw op te bouwen met begeleiding van leefcoaches. Voor extra ondersteuning zoekt de organisatie nu nieuwe leefcoaches, waarvoor een wervingsvideo werd ontwikkeld. Omdat eerdere campagnes op sociale media, vooral Facebook, succesvol waren, ...
Lees meerVerenigde Eigenaars
Verenigde Eigenaars is dé organisatie die opkomt voor de belangen van (mede-)eigenaars van vastgoed in België. De website voldeed niet meer aan de huidige verwachtingen: verouderd, minder gebruiksvriendelijk en toe aan een visuele make-over. En om dat op te lossen ben je bij Comith aan het juiste adres. Als belange...
Lees meerUZ Brussel
Toen UZ Brussel op zoek ging naar een frisse wind voor zijn infozine, snelde Comith te hulp. We restylden het magazine voor de huisarts en gaven het de catchy naam ‘MUZT’. En met trots kunnen we zeggen dat we er vandaag nog steeds aan meewerken. Scanbare content schrijven die huisartsen vastgrijpt én een kritisch...
Lees meerHavinet
De zorgsector staat onder druk. Dat voelden ook drie lokale initiatieven rond begeleid wonen. Om kosten te besparen en het zorgaanbod te verbreden, wilden ze hun krachten bundelen onder één koepel. Ook voor het bedenken van de nieuwe naam lieten we de drie initiatieven samenwerken. De keuze viel op Havinet. Onze ...
Lees meerO&M Halyard
O&M Halyard heeft met POD de juiste oplossing voor hun brandbeheer. De website verzamelt niet alleen de volledige huisstijlregels en bestanden, maar stelt héél wat marcomproducten en templates ter beschikking in een overzichtelijke webshop. Bestellingen worden on the spot geproduceerd en verzonden. O&M Halyard b...
Lees meerLiberale Mutualiteit
In juli 2019 lanceerde de Liberale Mutualiteit (LM) Hospitaal-Plus Continuïteit een wachtpolis die je verzekert bij werkverandering of pensioen, zonder nieuwe medische vragenlijst of leeftijdstoeslagen. Om dat product succesvol in de markt te zetten, bepaalden we de unieke verkoopargumenten en vertaalden we die naa...
Lees meerDaikin
Daikin kennen we als de fabrikant van systemen voor verwarming, ventilatie en airconditioning. Innovatieve technieken en nieuwe productlanceringen volgen er elkaar in een snel tempo op. Die korte levensduur vraagt om een slimme (digitale) aanpak van de printproducten. Duizenden handleidingen in stock hebben: dat...
Lees meerFaro
FARO, dé expert op het gebied van cultureel erfgoed in Vlaanderen, kiest voor snelheid en maatwerk, ook in hun drukwerk. Comith ontwikkelde voor FARO een op maat gemaakte POD-website als webshop. Erfgoeddag deelnemers maken er eigen posters, flyers en bestellen hun marketingmateriaal. Wanneer er een bestelling binne...
Lees meerCoca – Cola
Al vele jaren biedt Coca-Cola POS-materiaal aan. Shops die het gamma van Coca-Cola verdelen, kunnen bijvoorbeeld menukaarten laten maken. Maar de coronacrisis zorgde voor een shift van off- naar online en plots moest dat materiaal ook digitaal beschikbaar zijn. Een langetermijnoplossing was dus een must. We breidde...
Lees meerG4S
Kwalitatief beeldmateriaal versterkt de inhoud van je magazine, zoals bewezen in het G4S corporate magazine, waar onze fotograaf passende foto’s maakte die door onze grafici strategisch werden ingepast voor een ultiem evenwicht tussen tekst en beeld. Als wereldleider in de beveiligingssector is G4S Secure Solutions...
Lees meerFeestzaal De Snip
Feestzaal De Snip in Aalst is een referentie in feestland. Als eventlocatie verzorgt het elke week trouw-, personeels- en communiefeesten. Toen de eigenaars een vernieuwde zaal aan hun feestzaal openden, wilden ze ook een nieuwe website die beter paste bij de huidige sfeer van de feestzaal. Onze webdesigners kozen ...
Lees meerDonaldson Industries
Donaldson Industries is wereldwijd marktleider in filtratieoplossingen. Ze hebben verschillende dealers, maar niet elke dealer biedt het volledige gamma aan. Daarom wilde het Europese hoofdkwartier in Leuven een webshop – ook wel print-on-demandplatform genoemd – waarop elke dealer uit Europa zelf gepersonaliseerde ...
Lees meerBrussel Mobiliteit
Het volledig afsluiten van de Leopold II-tunnel voor renovatiewerken gedurende drie zomers vereist een strak communicatieplan en een effectief participatietraject. Comith hielp Brussel Mobiliteit met een omnichannelstrategie die de weggebruikers en omwonenden via diverse kanalen bereikte, zoals sociale media, flyers...
Lees meerEF-Academy
EF-Academy is een bijzonder opleidingscentrum voor jonge voetballers van U8 tot U18 en ambitieuze trainers. Wat EF-Academy uniek maakt, is de inspirerende methodologie en filosofie van Emilio Ferrera, een voetbalicoon met een passie voor talentontwikkeling. Comith heeft enkele brainstormsessies met Emilio Ferrera g...
Lees meerKom op tegen Kanker
Elk dag worden gemiddeld 125 mensen getroffen door kanker. En ook bedrijven merken dat. Werknemers vallen zelf ziek of kennen iemand uit hun intieme kring die vecht tegen de ziekte. Daarom was Kom op tegen Kanker op zoek naar een manier om ondernemingen te overtuigen hun steun te betuigen. De non-profitorganisatie h...
Lees meerAbdij Keizersberg
Voor een nieuw abdijbier had men niet alleen een goed recept nodig, maar ook een passende naam en etiket. Bierexpert Krishan Maudgal analyseerde het DNA van de abdijgemeenschap, een plek waar studenten rust en verbinding zoeken. De binnentuin, een ontmoetingsplaats tussen het wereldse en het contemplatieve, diende a...
Lees meerViano
Op vraag van Viano goten wij het mooie en ruime assortiment aan organische meststoffen in een overzichtelijke catalogus waarin de verdelers snel hun weg vinden. Een mooi resultaat dat we bij Comith ook gedrukt zagen worden. Een technische catalogus is als een mooi gazon, zonder overbodig info (of onkruid). We gaa...
Lees meerTalent.Brussels
talent.brussels is dé toegangspoort tot openbare tewerkstelling in de hoofdstad. De nog jonge overheidsdienst wou tegelijkertijd de Brusselse overheid promoten als een aantrekkelijke werkgever én vijf knelpuntvacatures invullen… Ambitieus? Zeker. Realistisch? Wel als je het slim aanpakt. Comith werkte een mediacampa...
Lees meerCoca-Cola
In elke frituur, broodjeszaak of pitabar staat het gamma van Coca-Cola op het menu. Vaak verkopen ze die frisdranken als onderdeel van een bepaalde deal, bijvoorbeeld een burger met een drankje voor een vaste prijs. Maar niet elke eigenaar heeft de tijd om hiervoor consistent marketingmateriaal te ontwikkelen. Coca...
Lees meerAvanos
Avanos Medical Inc. is een internationale producent van medische hulpmiddelen. Comith richtte voor de organisatie een print-on-demandplatform op in de vorm van een website. Die verzamelt marketingcommunicatieproducten, online templates en stockproducten in een fraai en handig overzicht. Internationale medewerkers en...
Lees meerHecht
Familiehulp, Familiezorg en Wit-Gele Kruis in Oost-Vlaanderen bundelden hun aanbod in één nieuwe organisatie. Ze hadden een naam en branding nodig voor de fusie. Onze copywriters bedachten de naam en baseline, onze designers creëerden de huisstijl, en onze webdevelopers bouwden een nieuwe Drupal-site met UX- en SEO-...
Lees meerSICK
Veel fabrieken bestellen hun sensoren bij verschillende leveranciers, terwijl SICK alle benodigde sensoren aanbiedt. Het salesteam had aanvankelijk moeite om dat voordeel over te brengen aan de inkoopmanagers. Daarom lanceerde Comith een gerichte directmailcampagne, verspreid over drie golven. Elke mailing bevatte ...
Lees meer#ZigZagHR
#ZigZagHR, de community voor HR-professionals, bracht maandelijks een tijdschrift uit met interessante verhalen, onderzoek, partnernieuws en interviews voor en over HR. De vraag om het wat op te frissen speelde al even, en daar bood Comith een helpende hand. Het tijdschrift kreeg een make-over en werd het #ZigZagHR...
Lees meer