creatief concept
Fix ALL®: een campagne die blijft hangen …
Knip. Plak. Klaar.
Fix ALL® Montagetape is zo eenvoudig in het gebruik dat iedereen het kan, ook zonder kluservaring. Ideaal om te lanceren naar een breed doelpubliek, jong, oud, man en vrouw, meer en minder ervaren.
Maar zo'n nieuw product marketen is al een hele klus op zich. Dus riep Soudal de hulp van Comith in om een hapklare conceptvisual te bedenken die het doel van de tape in één oogopslag weergeeft.
Van concept over fotoshoot en design tot communicatiestrategie:
we fiksten het allemaal
Daarna ontwikkelden we een verpakking die uniek is in zijn soort: we plaatsten het product niet op de voorkant van de blister, maar op de achterkant. Zo konden we de alleszeggende visual, de killer application van de tape, vooraan zetten, samen met andere noodzakelijke info-icoontjes. Bovendien valt de blister op die manier extra op in het schap.
We begeleidden Soudal ook in hun communicatiestrategie én de concrete uitwerking van de campagne: wobbler, display en affiche voor in het winkelpunt, en campagnemateriaal voor de sociale media, waaronder een leuk stop-motion-filmpje.
Kortom: ontzorgen van a tot z. En Soudal kon helemaal zelf beslissen waar die 'z' ligt. Van zodra het campagnemateriaal klaar was voor de Belgische markt, nam de interne studio van Soudal het design over om de lancering van deze toptape uit te rollen in 18 andere landen. Toch nog een beetje doe-het-zelf dus.