Het Transitiehuis

Video

Wervend aanwerven in 35 seconden

Het Transitiehuis is een plek in Mechelen waar 15 veroordeelden de regie van hun leven opnieuw in eigen handen nemen en samen werken aan hun re-integratie in de samenleving. Ze worden daarin begeleid door kracht- en leefcoaches.

Video's vaker opgepikt

Vandaag zoekt de organisatie bijkomende leefcoaches om die begeleiding de klok rond te verzekeren. Uit ervaring met eerdere aanwervingscampagnes weet Comith dat socialemediakanalen – en vooral Facebook – goede resultaten opleveren. Prima, vond Het Transitiehuis. Want ze wilden de jobadvertentie in een leuk filmpje verpakken. Zo'n video brengt de positieve vibe van Het Transitiehuis veel beter over. En dat vonden wij dan weer een uitstekend idee, want statistieken geven aan dat video's het vaakst worden opgepikt.

Wervend aanwerven in 35 seconden

Creatieve wisselwerking

Het werd een heel productieve samenwerking, met toffe suggesties van beide kanten. Comith stelde enkele scenario's voor, waar het team van Het Transitiehuis op inhaakte met gevatte aanvullingen. Bij een verkennend bezoek ter plaatse blikten we de interviews in en maakten we al enkele proefopnames voor de 'actiescènes'. Zo konden we het scenario verder finetunen … dat de teamleden dan enthousiast inoefenden voor de officiële opname. Topspirit!

Video brengt de positieve vibe van Het Transitiehuis veel intenser over naar de doelgroep.

We monteerden 3 varianten, elk met een andere focus, inclusief geluid en special effects. De campagne loopt nog tot het einde van de zomer. Laat die sollicitaties maar binnenstromen!