main

Social contentstrategie

Deel deze post

Een content calendar: hoe begin je eraan?

Zelf communiceren met je doelgroepen is makkelijker dan ooit. Of zo lijkt het toch. Sociale media als Facebook, LinkedIn en Instagram bieden tal van mogelijkheden om je verhaal te vertellen en klanten op de hoogte te houden van nieuwigheden en promotionele acties.

Maar hoe doe je dat op een slimme en gestructureerde manier? Wat post je waar en wanneer? En hoe zorg je ervoor dat het ook iets oplevert? Met deze infografiek helpen we jou op weg.

social-content-infographic

Waar tref je jouw doelgroep?

Je moet niet veel moeite doen om tien social mediakanalen op te noemen. Toch is het niet zinvol om al die kanalen tegelijk te gaan bewerken. Ten eerste kost dat erg veel tijd, ten tweede passen al die kanalen niet noodzakelijk bij jouw bedrijf.

Dat hangt niet alleen af van de aard van je business, maar ook van de postformats die ideaal zijn voor jouw bedrijf of organisatie. Zit je in een B2B-omgeving, dan is LinkedIn meestal interessanter dan bv. Facebook. Ben je een autoriteit op een bepaald vlak, dan kan je Twitter overwegen – al is de populariteit van de kwetterende mus wat aan het dalen. Wil je vooral communiceren met beelden, dan is Instagram wellicht meer iets voor jou, of Youtube, of Vimeo.

Maak je post ‘share worthy’

Denk niet alleen aan de juiste vorm en stijl, aangepast aan het kanaal, maar selecteer ook thema’s die inhaken op de communicatiedoelen die je wil bereiken. Is één van jouw merkwaarden bv. ‘klantvriendelijkheid met een personal touch’, en wil je dat ook als onderscheidend kenmerk in de markt zetten, zorg dan dat één van jouw communicatiethema’s daar ook helemaal rond draait. Stel je bericht bovendien op zo’n leuke manier op (met een authentiek of erg origineel beeld/filmpje erbij), dat je doelgroep het ook nog eens met plezier deelt. Want daar draait het toch om in social media.

Meer Weten?

Deel deze post