main

Belgocontrol wordt skeyes

Rebranding Belgische luchtverkeersleider is een feit

Rebranding case: Belgocontrol wordt skeyes

Belgocontrol is het autonoom overheidsbedrijf dat de veiligheid van het luchtverkeer verzekert in het Belgische luchtruim. Internationale samenwerking en klantgerichtheid zijn vandaag belangrijker dan ooit. Het bedrijf wil zich positioneren als een dynamische partner, met een passie voor veilig luchtverkeer, waarbij mensen altijd centraal staan.

Rebranding case: Belgocontrol wordt skeyes

De bestaande naam legt heel sterk de nadruk op controle en op nationale grenzen. Tijd dus voor een rebranding. Comith legde tijdens een eerste brainstormmeeting met de staf de krijtlijnen voor het nieuwe verhaal vast. Gewapend met een ‘creativity box’, hielpen we het managementteam de rationele en emotionele drijfveren van het bedrijf haarfijn te definiëren.

Met die brainstormresultaten vormden we semantische clusters om de zoektocht naar een nieuwe naam de juiste richting uit te sturen. Stap voor stap werd het rebranding-verhaal concreter: van een longlist naar een shortlist, en via een merkregistratie-onderzoek naar een definitieve naamkeuze. Ondertussen voerde ons designteam een typo- en kleurenanalyse uit, om uiteindelijk te landen bij een gefundeerd logo-ontwerp en complete huisstijl.

skeyes_case_site_600x400_1

De naam ‘skeyes’ combineert een veiligheidsbelofte – de partner die alles (voor)ziet – met een human touch. De baseline ‘nice to guide you’ bouwt op hetzelfde elan verder en maakt het klantgerichte partnership tussen skeyes en de gebruikers van het luchtruim duidelijk voelbaar. Deze rebranding is een volmondig ‘yes’ aan de toekomst van luchtverkeersleiding.