main

Project-communicatie Denaeyer

Origamiconcept verwijst naar vroegere bestemming

Matexi is een bouwontwikkelaar met tal van projecten verspreid over Vlaanderen. Veel van hun project-communicatie realiseren ze intern. Maar voor de Denaeyer-site – een omvangrijk project in Willebroek – kozen ze voor een externe partner. Of Comith zijn figuurlijke steentje wou bijdragen? Tuurlijk!

We pasten een tweevoudige strategie toe. In de eerste fase focusten we op dataverzameling. We bedachten een origamiconcept (omdat op de groene Denaeyer-site vroeger een papierfabriek stond) en werkten een mediaplan uit, op maat van het budget van Matexi. Dat bevatte zowel print- als online elementen, met als centrale slogan ‘Wonen met vlinders in je buik’.

In de tweede fase lokten we zoveel mogelijk mensen naar de Kijkdag. Daarvoor ontwikkelden we een Denaeyer-krant, die als insert werd bedeeld via Het Nieuwsblad. Comith stond in voor copy, opmaak, drukwerk en verzending. Bovendien belden we alle geïnteresseerden uit fase 1 op om hen persoonlijk uit te nodigen.

De project-communicatie rond de Denaeyer-site was een test voor Comith. Bij een goede respons, zouden nog meer opdrachten volgen. Intussen hebben we ons vastgebeten in project Het Laere in Roeselare.

_DSC0734-Web