main

Nieuwe merkidentiteit voor Dekerf

Nieuw logo straalt degelijkheid én warmte uit

Dekerf is een sterk merk in de verzekeringssector. Het bedrijf heeft op dat vlak een heel professioneel imago. Maar hun communicatie straalde dat niet uit. Het logo was verouderd en er zat geen uniformiteit in hun verschillende documenten.

Comith stond voor twee uitdagingen: 1) een duidelijke structuur krijgen in hun communicatie, en 2) hun professionaliteit vertalen in een passende merkidentiteit met een eigentijdse stijl en een human touch. We kozen voor kleine letters om het logo toegankelijker te maken. Bij de kleuren adviseerden we krachtig donkerblauw, dat betrouwbaarheid uitstraalt, met een vriendelijk en vrolijk oranje accent.

We vernieuwden alle stationery en folders, en ontwierpen templates op maat van de klant voor PowerPoint, diverse formulieren enz. De nieuwe merkidentiteit viel duidelijk in goede aarde, want daarna volgenden nog uitnodigingen voor een event en een kalender.

logo_DEKERF_ColourScreen Shot 2017-10-18 at 13.41.33